Representació d'equacions de primer grau
A la part esquerra de l'applet escriu eq1: 2+2x-3=2x+1-x
1. Què creus representa la recta que s’ha dibuixat a la dreta?
2. Observa la part esquerra de la pantalla (part algebraica), que ha fet el programa amb l'equació que havies escrit?
3. Explica quin ha estat el primer pas que farieu per resoldre 2x-1=x+1
Ara escriu eq2: 2x-x-1=x-x+1
4. Ha variat la recta representada? Per què creus que passa això?[br][br][br][br]
5. Que tenen en comú eq1 i eq2? Són la mateixa equació? Justifica la resposta[br]
Ara escriu eq3: x-1+1=1+1
6. Passa el mateix que amb l'equació 2?
7. Qui és el resultat d'aquestes 3 equacions? Coincideix amb el que havieu trobat?
De la representació a l'equació
1. Quina de les següents equacions podria tenir per solució la recta negra?
2. Podries escriure un equació, diferent de l'anterior, que tingues per solució la recta negra?
Repte 1
Quina de les representacions següents correspon a l'equació de dalt?